BEDEN EGİTİMİ ÖGRETMENLERİNİN SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM DAVRANISLARININ ÖGRENCİ ALGILARINA GÖRE DEGERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Evren Hale HÜRMERİÇ

Danışman: SERDAR ELER

Özet:

Bu arastırma ile ilkögretim okullarında çalısan beden egitimi ögretmenlerinin, sınıf içi iletisimde sözel olmayan iletisim davranıslarını nasıl kullandıkları, ögrenci görüsleri dogrultusunda belirlenmistir. Arastırma verileri anket yoluyla elde edilmistir. Arastırmada kullanılan anket formu 43 sorudan olusmaktadır. Anketin geçerlik ve güvenirlik çalısmaları yapılmıstır. Arastırmada, Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bulunan, 24 ilkögretim okulundaki, 1133 ögrenciye uygulanan anketler kullanılmıstır. Elde edilen veriler SPSS paket programıyla çözümlenmis ve istatistiksel analizlerde frekans (f), yüzde (%), standart sapma (ss), aritmetik ortalama (Xort), Mann-Whitney U (U) ve Kruskal-Wallis H (H) kullanılmıstır. Beden Egitimi Ögretmenlerinin Sözel Olmayan İletisim Davranıslarını, ölçmeye yönelik yapılan analizler sonucunda, ögrencilerin; el ve kol hareketlerini kullanma ile yüz ifadelerinden yorgunluk, kızgınlık ve bıkkınlık davranıslarını gösterme durumlarına az katıldıkları görülmüstür. Ayrıca ögrenciler; selamlasarak derse baslama, fiziki görünüme dikkat etme, yüz ifadeleri ile hosnutlugunu belli etme, ders çıkıs saatlerine uyma, dersi herkesin görebilecegi bir yerde, göz teması kurarak anlatma davranıslarına çogunlukla katıldıklarını belirtmislerdir.