Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Öğrenci: HEMZA BOUMARAF
Danışman: AYSU AKALIN
Özet:Bir ortamın mekânsal niteliği şüphesiz ki kullanıcıların görsel algısını ve memnuniyetini olumlu ya da olumsuz yönde etkilemektedir. Bu araştırma, üniversite yapısı giriş hollerinde, mekânı ilk kez kullanan öğrencilerin mekânsal niteliğe bağlı olarak görsel algısı üzerine odaklanmaktadır. Giriş holü, üniversite binasını ilk kez deneyimleyen öğrencilerin stres yaşamamaları açısından, ilk izlenim olarak tanıdık, samimi ve sıcak hissetmeleri gereken bir ortam olmalıdır. Tez çalışması, yurt içi ve yurt dışı üniversitelerde farklı karakterlere sahip giriş hollerine odaklanmaktadır. Mimari kimliğin, üniversitenin/fakültenin içeriğine bağlı olarak farklılaştığı düşünülmektedir. Eğitim ortamlarındaki mekânsal nitelik üzerine yapılan literatür araştırması yanısıra, bazı örneklerin giriş holleri yerinde deneyimlenilmiş, bazıları ise deneysel çalışma gerçekleştirilerek (TOBB Üniversitesi ve İpek Üniversitesi) ilk kullanıcı yorumları ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar; İpek Üniversitesi'nde kontrollü ışıklandırma sisteminin yanı sıra, uygun renk ve dokudaki ev gibi ve samimi iç mekânların, mekânı ilk kez kullananlar tarafından pozitif yorumlandığını, fakat TOBB Üniversitesi mühendislik öğrencileri tarafından mekanik ve metalik görünümün tercih edilebileceğini göstermiştir.