Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Anıl ÖZDEMİR
Danışman: YAĞMUR KOPRAMAN
Özet:Taşıyıcı elemanlarda, çeşitli yükler altında gelişen gerilmeler sonucunda, farklı taşıyıcı eleman tasarım faktörlerine bağlı olarak birçok şekilde göçme oluşabilmektedir. Çatlak genişliği, kat öteleme oranı veya eleman kapasitesine bağlı olarak bu hasarlar hafif, orta veya ağır hasarlar başlıkları altında incelenmektedir. Bu çalışmada, hem çatlak boyutu hem de kalıcı deformasyon düzeyi bakımından ağır ve orta düzeyde hasar görmüş perde duvarlar üzerinde onarım potansiyeli incelenmiştir. Deneysel çalışma kapsamında on iki adet perde duvar 1/1 gerçek ölçekte imal edilmiştir. Perde duvarların 4 adedi pencere, 4 adedi kapı boşluklu olacak şekilde üretilmiştir. Kalan 4 adedinde ise boşluk bulunmamaktadır. 6 adedi ağır ve 6 adedi ise orta düzeyde hasar gören toplam 12 deney elemanı, çelik şerit ve karbon fiber elyaf kumaş (CFRP) kullanılarak onarılmıştır. Yürütülen deneysel çalışmadan elde edilen sonuçlar tartışılarak, farklı boşluk oranı/şekle sahip ve ağır/orta hasar seviyesindeki perdeler üzerinde farklı onarım tekniklerinin, enerji tüketim kapasitesine, deplasman-süneklik oranına, yük-deplasman davranışlarına olan katkıları irdelenmiştir. Deneysel çalışma sonucunda ağır hasarlı boşluklu/boşluksuz perde duvarların çelik şerit ile ve orta hasarlı boşluklu/boşluksuz perde duvarların çelik şerit veya CFRP ile onarılması tavsiye edilmiştir