BAŞLANGIÇ PİYANO EĞİTİMİNDE DÖRT EL ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİ BAŞARI VE MOTİVASYONUNA YÖNELİK ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nilder Atalay

Danışman: Selmin Tufan

Özet:

Bu araştırma ile başlangıç piyano eğitiminde dört el çalışmaları destekli öğretimin,

öğrencinin öğrenim sürecine katkıları ve piyanoyu dört el çalışmaları desteğiyle

öğrenmenin, öğrenci üzerindeki kalıcılığını ve öğrencinin motivasyonuna olan etkilerini

ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu araştırma, genel öğretim teknikleriyle piyano öğretilen

öğrencilerde, öğretimin, dört el çalışmalarıyla bir bütün haline getirilmesinin, öğrencinin

motivasyonuna ve genel teknik ve teorik bilgilerin kalıcılığına olan olumlu etkilerinin,

piyano öğretmeni tarafından farkına varılması açısından önemlidir. Bu çalışmada,

başlangıç piyano eğitiminin, dört el çalışmaları destekli öğretiminin öğrencinin piyano

çalma becerisine etkilerinin saptanması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, dört el

çalışmaları sonucunda, başlangıç piyano eğitimi alan öğrencilere, öğretmenleri eşliğinde

bilişsel ve davranışsal beceri anketi uygulanmış olup, öğretmenlerinin de bu konuda

görüşleri alınmıştır. Çalışmanın sonucunda, başlangıç piyano eğitiminde dört el

çalışmalarının öğrenci başarısını ne derece arttırdığı ve öğrencinin motivasyonunu ne

şekilde etkilediği saptanmış olup, piyano öğretiminde dört el çalışmalarının, teknik ve

teorik bilgilerin akılda kalıcılığı açısından da ne şekilde etkili olduğu belirlenmeye

çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Eğitim, Müzik Eğitimi, Piyano Eğitimi, Müzik ve Zeka, Piyano

Eğitimcisi, Dört El Piyano, Motivasyon, Başarı