Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Nilder Atalay
Danışman: Selmin Tufan
Özet:
Bu araştırma ile başlangıç piyano eğitiminde dört el çalışmaları destekli öğretimin,
öğrencinin öğrenim sürecine katkıları ve piyanoyu dört el çalışmaları desteğiyle
öğrenmenin, öğrenci üzerindeki kalıcılığını ve öğrencinin motivasyonuna olan etkilerini
ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu araştırma, genel öğretim teknikleriyle piyano öğretilen
öğrencilerde, öğretimin, dört el çalışmalarıyla bir bütün haline getirilmesinin, öğrencinin
motivasyonuna ve genel teknik ve teorik bilgilerin kalıcılığına olan olumlu etkilerinin,
piyano öğretmeni tarafından farkına varılması açısından önemlidir. Bu çalışmada,
başlangıç piyano eğitiminin, dört el çalışmaları destekli öğretiminin öğrencinin piyano
çalma becerisine etkilerinin saptanması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, dört el
çalışmaları sonucunda, başlangıç piyano eğitimi alan öğrencilere, öğretmenleri eşliğinde
bilişsel ve davranışsal beceri anketi uygulanmış olup, öğretmenlerinin de bu konuda
görüşleri alınmıştır. Çalışmanın sonucunda, başlangıç piyano eğitiminde dört el
çalışmalarının öğrenci başarısını ne derece arttırdığı ve öğrencinin motivasyonunu ne
şekilde etkilediği saptanmış olup, piyano öğretiminde dört el çalışmalarının, teknik ve
teorik bilgilerin akılda kalıcılığı açısından da ne şekilde etkili olduğu belirlenmeye
çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler : Eğitim, Müzik Eğitimi, Piyano Eğitimi, Müzik ve Zeka, Piyano
Eğitimcisi, Dört El Piyano, Motivasyon, Başarı