Öğretim elemanların öğretim amaçlı internet kullanımları ve görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: MOHAMMED Q. MUSTAFA

Danışman: SAMİ ŞAHİN

Özet:

Bu araştırmada, 2010-2011 eğitim yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde çalışmakta olan öğretim elemanlarının öğretim amaçlı internet kullanımları ve görüşleri araştırılmıştır. Çalışmanın modeli betimsel taramadır. Çalışmaya 100 öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Anket iki bölümden oluşmuştur: birinci bölümde öğretim elemanlarının öğretim amaçlı internetin kullanımlarına yönelik ifadeler yer almıştır. İkinci bölümde ise öğretim elemanlarının öğretim amaçlı internet kullanımına dair görüşlerine ilişkin ifadelere yer verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretim elamanlarının öğretim amaçlı internet kullanımının öğretime etkilerine dair görüşlerinde genel olarak kararsız oldukları görülmektedir. Öğretim elamanlarının öğretim amaçlı internet kullanımına dair görüşlerinin cinsiyete, unvanlarına ve bölümlerine göre ise değişmemektedir. Öğretim elamanlarının öğretim amaçlı internet kullanımlarında genel olarak interneti bazen kullanmaktadırlar. Öğretim elamanlarının öğretim amaçlı internet kullanımları bölümlere göre değişmemektedir. Unvanlarına göre ise anlamlı bir şekilde değişmektedir. Araştırma görevlisi öğretim elamanlarının, profesör ve doçent öğretim elamanlarına ve yardımcı doçent öğretim elamanlarına göre daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyete göre de anlamlı bir şekilde değişmektedir. Bay öğretim elamanları bayan öğretim elamanlarına göre daha olumludur.