6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK ÜNİTESİNDE KULLANILAN ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN DERSE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nurcan AYDIN

Özet:

Bu çalışmanın amacı 2004 yılında yapılandırmacı yaklaşım esas alınarak yenilenen 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nın Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesinde kullanılan etkinliklerin öğrencilerin fen dersine karşı tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Kayseri ili Tomarza ilçesi 50. Yıl İlköğretim Okulu ve Yavuz Selim İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören ve 6. sınıf öğrencilerinden oluşan iki farklı gruba araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Bu okullardan birinde bulunan 6. sınıf öğrencilerine konular yeni müfredattaki etkinliklerle verilirken diğer okulda bulunan öğrencilere yine aynı konular etkinlik kullanılmadan geleneksel öğretim yöntemiyle verilmiştir. Çalışmada deney/kontrol gruplu ön test son test deseni kullanılmıştır. Çalışmadan önce her iki sınıfa Fen bilgisi tutum ölçeği ön test olarak verilmiş, çalışmadan sonra ise aynı test son test olarak uygulanmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel olarak çözümlenmesinde SPSS 11.5 paket programından yararlanılmıştır. Çalışmanın alt problemlerini test etmek için de bağımlı gruplar t testi ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Verilerin analiz sonuçları, yeni fen ve teknoloji müfredatındaki etkinliklerle öğrenim gören deney grubu öğrencilerinin fen dersine karşı tutumlarının geleneksel öğretim yöntemiyle öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerine göre istatistiksel olarak anlamlı derecede bir fark göstermediğini ortaya koymuştur. Aynı zamanda sonuçlar, deney grubundaki kız öğrencilerin tutumlarının deney grubundaki erkek öğrencilerin tutumlarına oranla olumlu yönde daha fazla arttığını göstermiştir.