Sivas ili ortaöğretim kurumlarının eğitim etkinliklerinin veri zarflama analizi ile ölçülmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Öğrenci: DURSUN BALKAN

Danışman: MURAT ARIKAN

Özet:

Eğitim, bir ulusun kalkınma ve gelişmesindeki en temel itici güçlerden birisidir. Bu yüzden, eğitim kurumlarının etkinliğini arttırmak amacıyla yapılan tüm çalışmalar eğitim sistemimize destek vermektedir. Bu çalışma, Sivas ili Ortaöğretim kurumlarının etkinliklerini hesaplamak amacıyla, bu anlayışla yapılmış bir çalışmadır. Etkinlik ölçüm yöntemi olarak işletmelerin birbirleri arasında göreli kıyaslama yapabilmelerini sağlayan, çok girdi ve çok çıktıyı aynı anda analiz edebilen bir teknik etkinlik analizi olan Veri Zarflama Analizi kullanılmıştır. Bu çalışma, ildeki tüm okul türlerini (meslek, anadolu, fen, özel, çok programlı, öğretmen, ticaret, imam hatip, iletişim) ele alması nedeniyle yapılan diğer çalışmalardan farklılık göstermektedir. Her bir okul için yapılan detaylı analizler sonucunda okul yönetimine, milli eğitim müdürlüğüne veya ilgili diğer makamlara okulların eğitim kalitesinin yükseltilebilmesi için olması gereken derslik ve öğretmen sayılarının belirlenmesine yardımcı olabilecek bilgiler ortaya konulmuştur.