Ġlkokul Müzik Dersi Öğrenci ÇalıĢma Kitaplarının Sınıf Öğretmenlerinin GörüĢlerine Dayalı Olarak Ġncelenmesi Ve Değerlendirilmesi (Denizli Ġli Merkezefendi Ġlçesi Örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Merve Karadağ

Danışman: Mehmet Akpınar

Özet:

Bu araĢtırma ile sınıf öğretmenlerinin ilkokul müzik eğitimi dersinde kullanılan müzik ders kitapları ile ilgili görüĢ ve düĢüncelerini tespit etmek, bu görüĢler doğrultusunda müzik ders kitaplarının müzik eğitimine olan katkısını, programda yer alan hedefleri gerçekleĢtirebilme düzeyini ve ders kitabında bulunması gereken özelliklere ne derece sahip olduğunu belirlemek amaçlanmıĢtır. AraĢtırma; ilkokul müzik dersi kitaplarının sınıf öğretmenlerinin görüĢlerine dayalı olarak, programa uygunluk, bilimsel içerik, tasarım- görsel düzen ve etkinlikler açısından yeterli olup olmadığının belirlenmesi, ders kitabının eksik yönlerinin tespitine katkıda bulunabilmesi ve alanda yapılacak çalıĢmalara, hazırlanacak olan ders kitaplarına yol gösterici olması yönünden önemlidir. AraĢtırmaya random (seçkisiz) olarak seçilen 20 okulda görev yapan ilkokul sınıf öğretmenleri katılmıĢtır. AraĢtırmadaki veriler, sınıf öğretmenlerinin görüĢlerini almak amacıyla hazırlanan anket sorularıyla elde edilmiĢtir. Öğretmenlere uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler, bilgisayar ortamına aktarılıp, alt problemlere dayandırılarak çözümlenip yorumlanmıĢtır.

Anahtar Kelimeler : Müzik Eğitimi, Müzik Ders Kitapları, Öğretmen GörüĢleri