GÜGEF Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2014-2015zte Yürürlüğe Giren Programa Tabi Lisans 4 Öğrencilerinin Okul Şarkılarına Piyano ile Eşlik Edebilme Bilgi ve Becerilerine İlişkin Görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Serra Karaman

Danışman: SELÇUK BİLGİN

Özet:

GÜGEF 2014-2015zte yürürlüğe giren programa tabi Lisans 4 öğrencilerinin okul şarkılarına piyano ile eşlik edebilme bilgi ve becerilerine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılan bu araştırmada anket kaynak ve belgesel tarama gibi veri toplama araçlarıyla elde edilen veriler çetelenerek gruplandırılmış ve nicelleştirilmiştir. Betimsel bir araştırma için toplanmış olan verilerin çözümlenerek değerlendirilmesinde, betimsel istatik yöntem ve tekniklerine başvurulmuş ve merkezi dağılım ölçülerinin yan dağılımları olarak frekans (f), yüzdelikler (%) ve oranların ortalamalarından yararlanılmıştır. Bulgular önce tablolar halinde gösterilmiş ve ardından sözel olarak ifade edilmiştir. Bulgulardan çıkan sonuçlar özetlenmiş, tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Elde edilen bulgular sonucunda; Örneklemi oluşturan öğrencilerin %60zının 2 yıl piyano aldığı, %20zsinin 3 yıl, geri kalan %20zsinin ise 4 yıl aldığı saptanmıştır. Piyano Eğitimi süresi arttıkça kazanılan bilgi ve becerilerin müzik öğretmeni adayının ihtiyacına uygunluk düzeyinin artığı, öğrencilerin aldıkları derslerin kapsam ve içerik bakımından, müzik öğretmeni adayının okul şarkılarının eşliklenmesine yönelik bilgi ve becerileri geliştirdiği saptanmıştır. Örneklemi oluşturan öğrencilerin tamamı müzik derslerinde eşlik çalgısı olarak 1. sırada piyano, 2. sırada gitar a yer verdikleri saptanmıştır.