Okul Öncesi Dönemde 3 Boyutlu Tasarım ve Üretimin Çocukların Bilişime Yönelik Algılarına Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Akça Okan Yüksel

Danışman: SELÇUK ÖZDEMİR

Özet:

Çalışmada okul öncesi dönemde tasarım ve üretimin, çocukların bilişime yönelik algılarındaki değişikliğe etkisi incelenmiştir. Araştırma, 20142015 Eğitim-Öğretim yılında Ankara ili merkezinde uygulanmıştır. Araştırmada yer alan katılımcılar, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Uygulama Anaokulu 5 yaş çocukları arasından seçilen 5 anaolulu öğrencisidir. Araştırmada, çocuklarla 3 boyutlu modelleme programında tasarımlar gerçekleştirilmiş ve 3 boyutlu yazıcıdan, yapılan tasarımların somut çıktıları alınmıştır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış gözlem formu ve gözlem notları kullanılmıştır. Görüşme formu betimsel analiz yapılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Gözlem notları ise çalışmanın amacına uygun olarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak, 3 boyutlu tasarım ve üretimin çocukların bilişime yönelik algılarında olumlu katkı sağladığı belirlenmiştir. Çocukların tasarım ve üretim etkinliklerinden çok memnun oldukları, merak ve istekleri arttığı belirlenmiştir. Çocukların, bilgisayarın kullanım amaçlarına yönelik düşüncelerinin değiştiği gözlemlenmiştir.