Viyolonsel eğitiminde vibrato öğretimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Öğrenci: A. SEMİH BİREL

Danışman: SELÇUK BİLGİN

Özet:

Bu araştırma, viyolonsel eğitimine yeni başlayan öğrencilerin, bir müzikal ifade olarak algılanan vibratoyu nasıl öğrendiklerini, öğrenim sürecinde ne çeşit problemlerle karşılaştıklarını ve vibratoyu nasıl geliştirebildiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada konu ile ilgili ön çalışma yapılmış, viyolonsel eğitimine yeni başlayan öğrencilerin temiz ses üretme ve vibrato ile ilgili problemleri olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte viyolonsel öğrencilerinin, müzik eğitiminin ileriki aşamasında müzikal açıdan yetersiz olabilecekleri saptanmıştır. Araştırmada sonuca ulaşmak amacıyla izlenen yol, betimsel olup, bu konuda yeterli kaynak olmadığından dolayı alan uzmanlarının görüşleri alınmış ve vibratonun eser üzerindeki kullanımına ilişkin bilgilerin doğruluğunu test etmek amacıyla bilgisayar destekli analiz yapılmıştır. Araştırmada kullanılan yöntem ve tekniklerin yeterli olduğu, örneklemin evreni yansıttığı varsayılarak tamamlanan çalışma sonucunda viyolonsel eğitiminde vibrato öğrenimi için öğrencilerin belli bir düzeyde olmaları gerektiği ortaya çıkmıştır.