Kırsal ve kentsel bölgelerde büyümüş lise öğrencilerinin çevre ve akademik risk almaya yönelik görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Öğrenci: YASEMİN DENİZ TERLEMEZ

Danışman: TAHİR ATICI

Özet:

Bu çalışma kırsal bölgede büyümüş lise öğrencileri ile kentsel bölgede büyümüş lise öğrencilerinin çevre ve akademik risk almaya yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Artan çevre sorunları ile birlikte öğrencilerin çevre konusunda bilinç ve farkındalık düzeylerini belirlemek, kırsal ve kentsel bölgelerde büyümüş öğrencilerin akademik risk almaya yönelik görüşleri arasında bir fark olup olmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada, çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüte dayalı örnekleme tekniği dikkate alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubundaki katılımcılar kırsal ve kentsel bölgede büyümüş lise öğrencileridir. Nitel veri toplama tekniği ele alınan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır ve veri toplama aracı olarak geliştirilen görüşme formuna uzman görüşleri doğrultusunda son hali verilmiştir. Öğrencilerin görüşme sorularına verdikleri yanıtlar betimsel analiz yöntemiyle yorumlanmıştır. Ayrıca verilen yanıtlar kırsal ve kentsel bölgede yaşayan öğrencilerle yüzde olarak kıyaslanmıştır. Elde edilen verilere göre;öğrencilerin çevreye yönelik görüşlerinde kırsal bölge % 3, akademik risk almaya yönelik görüşlerde ise kentsel bölgenin % 2.48 fark ile daha bilinçli olduğu görülmüştür. Sonuç olarak kırsal ve kentsel bölgede büyümüş olan öğrencilerin çevreye ve akademik risk almaya yönelik görüşlerinde farklar olduğu tespit edilmiştir.