Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2017
Öğrenci: MURAT KENAN KAYACAN
Danışman: MELİH OKUR
Özet:Günümüzde üzerinde yoğun çalışmalar yapılan insansız hava araçları ve hibrit otomobiller için küçük ve orta ölçekteki güç çıkışlarında, yüksek verimliliğe ve güç-ağırlık oranına sahip motorlara ihtiyaç duyulmaktadır. Wankel motoru gibi döngüsel motorlar istenilen bu özellikleri sağlama potansiyeline sahip motorlardır. Kompresör yanma odası ve türbinden oluşan döngüsel bir motor olan Pars motor, endüstride kullanılan tek paletli soğutucu kompresör ve genleştiricilerin yapıları ile benzerlik göstermektedir. Bu çalışmada döner valfli sisteme sahip olan Pars türbin yerine valf ve güç türbinlerinden oluşan yeni bir çift hazneli türbin tasarlanmıştır. Tasarım parametreleri olarak genleşme oranı, eksantriklik oranı, hacim oranı, faz farkı açısı belirlenmiş ve teorik moment değerleri elde edilmiştir. Yapılan teorik hesaplamalarda çift hazneli türbinde, döner valfli sisteme göre eşit giriş zamanı açıları için %47'lik bir moment artışı elde edilmiştir. Ayrıca üretilen üç adet prototipin deneysel verileri teorik hesaplamalarla karşılaştırılmıştır. Test edilen üçüncü prototip için hesaplan ortalama çevrim momenti ile deneysel moment değerleri arasında maksimum %50'lik bir uyum elde edilmiştir.