EĞİTİMİN SOSYAL VE TARİHİ TEMELLERİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLER (2002-2019) ÜZERİNDE BİR İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Elif Doruk

Danışman: Melek Çakmak

Özet:

Bu araştırma Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri (ESTT) Bilim Dalında 2002-2019 yıl aralığında yapılan tezler üzerinde bir içerik analizi gerçekleştirmek amacı ile tasarlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, YÖK tez veri tabanında yapılan tarama ile ESTT alanında ulaşılan 94 tez üzerinde bir doküman incelemesi gerçekleştirilmiştir. Ulaşılan dokümanlar üzerinde metodolojik ve konu bağlamında bir içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, ESTT alanında belirtilen ve 2002-2019 yılları aralığında en çok tez çalışmasının 2010 ve 2019 yılında yapıldığı, tezlerde en çok kullanılan araştırma modelinin tarama modeli olduğu, tezlerin örneklem birimini en çok dokümanların oluşturduğu, tezlerde en çok amaçlı örneklem kullanıldığı, verilerin toplanmasında en çok literatür taramasının kullanıldığı belirlenmiştir. Analizler aynı zamanda, ESTT alanında yapılan tezlerin konu bağlamında ağırlıklı olarak Eğitimin Sosyal Temelleri alt boyutunda olduğunu göstermiştir.

Anahtar Kelimeler : Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri, Doküman Analizi, İçerik Analizi, Öğretmenlik Mesleği