İlkokula devam eden çocukların anne tutumları ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasındaki ilişki


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Ana Bilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜLYA SAYICI

Danışman: Ayşe Dilek Öğretir Özçelik

Özet:

Çalışmada ilkokula devam eden çocukların anne tutumları ile çocuklarının bilgisayar oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmanın örneklemini İzmir ilinin Karşıyaka ve Bayraklı ilçelerinde ilkoğretim eğitimlerine devam eden öğrenciler arasından 367 öğrenci ve bu öğrencilerin annesi oluşturmuştur. Tarama modeli doğrultusunda yapılan çalışmada anneler için Hamel Anne Tutumu Ölçeği ile çocuklar için Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. İstatistik çalışması için ANOVA, T testi ve Pearson korealsyon testleri yapılmıştır.

Çalışmanın sonucunda annelerin eğitim durumu, yaşı ve ailelerin aylık gelir düzeyi ile çocukların bilgisayar bağımlılığı arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte annelerin ototriter tutumu, demokratik tutumu, ilgisiz ve tutuarsız tutumu ile aşırı koruyucu tutumunun çocukların bilgisayar bağımlılığı arasında zayıf bir ilişki olduğu ortaya konmuştur.

Anahtar Sözcükler: Oyun, Bağımlılık, Bilgisayar, İlkokul, Öğrenci, Anne Tutumu