Spor Ekonomisinde E-Spor Pazarlaması Ve Getirdiği Yenilikler


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Burak DALOĞLU

Danışman: İ. Fatih Yenel

Özet:

Teknolojinin gelişmesinin etki ettiği alanlardan biri de spor kavramıdır. İnsanların

teknolojiye olan ilgisi ve küreselleşme ile birlikte dünya dijital bir köy haline gelmiştir.

Birbirini hiç görmemiş insanlar aynı anda aynı ortamda bulunup, aynı aktiviteyi

yapabilmektedirler. Bunu da sağlayan ortam dijital oyunlar ve internetin gelişmesiyle

oluşmuştur. Rekabetçi ruha sahip olan kişilerin kıyasıya yarışmak istemesi de dijital

oyunların elektronik sporlara dönüşmesini sağlamıştır. Bu evrimleşme sayesinde yeni bir

kavram olarak ortaya çıkan e-spor, büyük firmalar, markalar ve girişimcilerden fazlasıyla

destek görmüştür ve günümüzde de bu etki devam etmektedir. Bu çalışmada e-spor

kavramının; dijital oyunlardan nasıl evrildiğini, ekonomik alanda nasıl gelişim

gösterdiğini, endüstriyel bazda ne durumda olduğunu, spor ekonomisine katkıları ve

getirdiği yenilikler irdelenmiştir. Tezin amacı Türkiye’de akademik alanda e-sporun

literatürde yer almasını sağlamak ve gelecekte yapılabilecek çalışmalara katkı sağlamaktır.

Ağırlıklı olarak ekonomik boyutu incelenen bu çalışma dışında yapılacak olan başka

araştırmalar da e-spor kavramına katkıda bulunabilir. Bu sayede e-sporun temelleri sağlam

şekilde açıklanabilir.

Anahtar Kelimeler : Oyun, dijital oyun, e-spor, e-spor ekonomisi, sponsorluk