Başlangıç Keman Eğitiminde Makamsal Yaklaşıma Yönelik Öğrenci Görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, MÜZİK EĞİTİMİ BİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ENİS TEKE

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Bu araştırmanın amacı; Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören lisans 1. Sınıf öğrencilerinin makamsal keman öğretimi hakkında görüşlerini brlitlrmektir. Araştırma, durum tespitine dayalı genel tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, Eğitim Fakülteleri, Güzel S anatlar Eğitimi Bölüm ü

Müzik Eğitimi Anabilim Dal ları ve l isans birinci sınıf öğrencileri ; ö rneklemini ise Gazi

Üniversitesi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniver sitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi,

Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde

öğrenim gören Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzi k Eğitimi Anabilim

Dalı Lisans birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadı r. Bilgi toplamaya dayalı anket sonucunda elde edilen veriler, frekans ve yüzde analizine tabi tutularak tablolar halinde yorumlanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, başlangıç makamsal keman eğitiminde geleneksel müziklerimizin kullanımının arttırılması ve çağdaş keman eğitim metotlarında sıklıkla yer alması önerilerinde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler : Müzik, müzik eğitimi, çalgı eğitimi, keman, makam