Öğretmen adaylarının müzik dinleme alışkanlıkları arasındaki farklılıklar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Öğrenci: CANBERK ÖZEN

Danışman: NACİYE HARDALAÇ

Özet:

Bu araştırma, müzik öğretmenliği programı ve diğer öğretmenlik programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının müzik dinleme alışkanlıkları arasındaki farklılıkları belirlemeye yöneliktir. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki üniversitelerde öğrenim görmekte olan müzik öğretmeni adayları ve diğer öğretmenlik programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluştururken; örneklemini ise 2016-2017 öğretim yılı güz döneminde Gazi Üniversitesi'nde müzik öğretmenliği programında ve dokuz ayrı öğretmenlik programında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Bu çalışmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, 5'li likert ölçeğinde hazırlanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Ankette 15 adet soru bulunmaktadır. Öğretmen adaylarına uygulanan anketten elde edilen veriler, bilgisayar ortamında IBM SPSS 21 programı aracılığıyla analiz edilmiş, frekans ve yüzdeleri incelenmiş, istatistiksel çözümleme yöntemlerinden Bağımsız Örneklemler t Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, iki grubun müzik dinleme alışkanlıkları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Lisans düzeyinde müzik eğitimi alan öğretmen adaylarının müzik dinleme alışkanlıklarının, almış oldukları eğitim ile daha olumlu yönde şekillendiği tespit edilmiştir.