Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2009
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Murat Tansu ÖZYOL
Danışman: NEVİN ŞANLIER
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Katılımcıların beslenme ve genel osteoporoz bilgisini belirlemek ve bu konuda uzaktan eğitim ile bireylerin bu konudaki bilgilerinin artırılması amacı ile İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir, Balıkesir il merkezlerinde internet üzerinden 405 katılımcı alınmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler internet üzerinden öncelikle kayıt formu, eğitim öncesi test ve eğitim sonrası test şeklinde web sitesi aracılığı ile toplanmıştır. Katılımcılar öncelikli olarak ön teste tabii tutulmuş arkasından eğitim programına alınmış ve eğitim sonrasında son test uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında katılımcıların eğitim düzeyi %21.2 si lise , %74.4 üniversite, %4.4 lisans üstü eğitim mezunudur. Katılımcıların %65.9 erkek %34.1 ise kadındır. Program eğitim öncesi, eğitim sonrası testten ve eğitim programından oluşmaktadır. Toplanan bulgular, demografik bilgilerin ön test ve son test arasında anlamlı bir fark olup olmadığı ortalama, standart sapma ve t-test ile incelenmiştir. Eğitim öncesi ve eğitim sonrası başarı ortalama ve standart sapmalar açından incelendiğinde arttığı görülmektedir. T-testi ile eğitim öncesi ve sonrasında istatistiksel anlamlılık incelenmiş, istatistiksel olarak anlamlı fark görülmüştür (p<0.05). Yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve BKİ yönünden eğitim öncesi ve eğitim sonrasındaki anlamlılığa bakıldığında yaş, cinsiyet ve eğitim durumu yönünden istatistiksel anlamlılığa rastlanmıştır. Araştırma sonucunda kişilerin beslenme ve genel osteoporoz bilgilerinin yüksek olmadığı tespit edilmiştir. Uzak eğitim aracılığı ile bu bilgilerinin artırılmasının daha geniş kitlelere hitap ederek, daha hızlı bir zamanda ve daha etkili bir şekilde olabileceği bulunmuştur. Beslenme eğitimi ve beslenmeye bağlı oluşabilecek diğer hastalıkların da uzaktan eğitim teknolojisi kullanılarak doğru ve geniş kapsamlı kitlelere hızlı, ekonomik bir şekilde anlatılabileceği sonucuna varılmıştır.