Beden eğitimi öğretmenleri ve okul yöneticilerinin beden eğitimi ve spor dersinin etkinliği üzerine görüşlerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Serkan Tokat

Danışman: KEMAL TAMER

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenleri ve okul yöneticilerinin Beden Eğitimi ve Spor dersinin etkinliği üzerine görüşlerinin incelenmesidir. Beden eğitimi ve spor dersinin etkinliği, Ankara ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ve okul yöneticilerinin görüşlerine başvurularak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini; Ankara merkez ilçelerindeki ilkokul, ortaokul ve lise kurumlarında görev yapan beden eğitimi öğretmenleri ve okul idarecileri oluştururken, örneklemi ise; her ilçeden rast gele seçilmiş 15 okul, toplam 120 okul, 255 beden eğitimi öğretmeni ve 230 okul idarecisi oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen veriler, tanımlayıcı istatistikle gurubun özellikleri; frekans, yüzdelik ve ortalama puanlar kullanılarak değerlendirilmiştir. Hazırlanan ölçek, güvenirlik ve geçerlik çalışması yapıldıktan sonra uygulanmıştır.Araştırma sonucunda; Ankara merkez ilçelerindeki ilkokul, ortaokul ve lise okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenleri ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre, öğretmenler ve yöneticiler genel anlamda öğrenci ve velilerin derse olan önemi yeterince göstermedikleri, beden eğitimi ve spor dersinin genel anlamda öğrencilerin fiziksel gelişiminde etkisinin olduğu, öğrencilere birlikte hareket etme davranış alışkanlığı kazandırdığı, öğrencilerin yaşam boyu spor kavramını anlamalarını,öğrencilerin günlük yaşam sorunlarını daha çabuk çözümlemesinde etkisinin bulunduğunu, olumlu davranış kazanmalarını sağladığını, diğer derslerdeki başarılarına olumlu etkisinin bulunduğu ve yeni sporcuların yetişmesinde katkısının bulunduğu, ancak okullardaki spor tesisleri ve malzemelerinin eksik olduğunu ve bu eksiklikten dolayı beden eğitimi ve spor dersinin etkin bir şekilde işlenemediği sonucuna ulaşılmıştır.