Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, ANTRENÖRLÜK EĞiTiMi ANABiLiM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: HÜSNÜ KOCAMAN
Danışman: Latif Aydos
Özet:
Bu araĢtırma yüzme antrenörlerinin problem çözme becerileri ve karar verme stratejileri
açısından değerlendirilmesi ve bazı demografik değiĢkenler doğrultusunda incelenerek
aralarındaki iliĢkinin belirlenmesi amacı ile yapılmıĢtır. Betimsel, çıkarımsal ve istatistiksel
tekniklerin kullanıldığı araĢtırmada veri toplama aracı olarak Karar Verme Stratejileri Ölçeği,
Problem Çözme Envanteri ve araĢtırmacı tarafından geliĢtirilen KiĢisel Bilgi Formundan
yararlanılmıĢtır. AraĢtırmanın evrenini Türkiye Yüzme Federasyonu‟ na bağlı yüzme
antrenörü olarak spor kulüplerinde çalıĢmıĢ ya da hala çalıĢmakta olan 442‟si kadın 1061‟i
erkek olmak üzere toplam 1503 yüzme antrenörü oluĢturmaktadır. AraĢtırmada telefon, mail
ve yüz yüze olarak 1503 yüzme antrenörüne ulaĢılmıĢ ve 273 antrenörden geri dönüĢ
sağlanmıĢtır. Alınan dönüĢ sayısı toplam sayının %18,16„lık dilimini oluĢturmaktadır.
AraĢtırmada incelenen hipotezlerin testinde iki bağımsız örnek için t testi, tek faktörlü
varyans analizi (ANOVA) ve iliĢki analizi için Ki-Kare bağımsızlık testi kullanılmıĢtır.
Analiz sonuçlarına göre yüzme antrenörlerinin karar verme stratejileri; antrenörün yaĢına,
medeni durumuna ve mesleki yaĢına göre farklılık göstermektedir. Diğer taraftan yüzme
antrenörlerinin problem çözme becerileri ise antrenörün cinsiyeti ve yüzme lisansının olup
olmamasına göre farklılık göstermektedir.
Anahtar Kelimeler : Antrenör, eğitmen, yüzme, problem çözme, karar verme