Yüzme antrenörlerinin problem çözme becerileri ve karar verme stratejilerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, ANTRENÖRLÜK EĞiTiMi ANABiLiM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜSNÜ KOCAMAN

Danışman: Latif Aydos

Özet:

Bu araĢtırma yüzme antrenörlerinin problem çözme becerileri ve karar verme stratejileri

açısından değerlendirilmesi ve bazı demografik değiĢkenler doğrultusunda incelenerek

aralarındaki iliĢkinin belirlenmesi amacı ile yapılmıĢtır. Betimsel, çıkarımsal ve istatistiksel

tekniklerin kullanıldığı araĢtırmada veri toplama aracı olarak Karar Verme Stratejileri Ölçeği,

Problem Çözme Envanteri ve araĢtırmacı tarafından geliĢtirilen KiĢisel Bilgi Formundan

yararlanılmıĢtır. AraĢtırmanın evrenini Türkiye Yüzme Federasyonu‟ na bağlı yüzme

antrenörü olarak spor kulüplerinde çalıĢmıĢ ya da hala çalıĢmakta olan 442‟si kadın 1061‟i

erkek olmak üzere toplam 1503 yüzme antrenörü oluĢturmaktadır. AraĢtırmada telefon, mail

ve yüz yüze olarak 1503 yüzme antrenörüne ulaĢılmıĢ ve 273 antrenörden geri dönüĢ

sağlanmıĢtır. Alınan dönüĢ sayısı toplam sayının %18,16„lık dilimini oluĢturmaktadır.

AraĢtırmada incelenen hipotezlerin testinde iki bağımsız örnek için t testi, tek faktörlü

varyans analizi (ANOVA) ve iliĢki analizi için Ki-Kare bağımsızlık testi kullanılmıĢtır.

Analiz sonuçlarına göre yüzme antrenörlerinin karar verme stratejileri; antrenörün yaĢına,

medeni durumuna ve mesleki yaĢına göre farklılık göstermektedir. Diğer taraftan yüzme

antrenörlerinin problem çözme becerileri ise antrenörün cinsiyeti ve yüzme lisansının olup

olmamasına göre farklılık göstermektedir.

Anahtar Kelimeler : Antrenör, eğitmen, yüzme, problem çözme, karar verme