Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AYLİN UZUN
Danışman: İBRAHİM KISAÇ
Özet:Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin partner saygı düzeylerinin, duyguları yönetme becerisi ve algılanan ebeveyn ilişkilerine göre incelenmesidir. Araştırmada ayrıca üniversite öğrencilerinin partner saygı düzeylerinin, cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba birlikteliği ve aile gelir düzeyi değişkenlerine göre farklılaşıp farklışmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılının bahar döneminde öğrenim görmekte olan 351 kadın, 50 erkek olmak üzere toplam 401 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Partner Saygısı Ölçeği, Duyguları Yönetme Becerileri Ölçeği ve Algılanan Ebeveyn İlişki Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Verilerin analizinde betimsel ve ileri istatistik teknikleri kullanılmıştır. Değişken türüne göre ikili gruplarda dağılımın normal olduğu durumlarda bağımsız gruplarda t-testi, normal olmadığı durumlarda ise Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Gelir düzeyi ve anne-baba eğitim düzeyleri değişkenlerinde ise dağılımın normal olduğu durumlarda tek yönlü varyans analizi kullanılırken; dağılımın normal olmadığı durumlarda Kruskal Wallis-H testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda üniversite öğrencilerinin partner saygı düzeyleri cinsiyet, anne-baba eğitimi ve aile gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı, ancak anne-baba birlikteliğine göre anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur. Partner saygı düzeyinin, öğrencilerin duyguları yönetme beceri düzeylerine göre anlamlı olarak farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Partner saygı düzeyi ile algılanan ebeveyn ilişki tutumları arasında, öğrencilerin anne-babalarını ilgisiz, koruyucu ve demokratik algılama düzeylerine göre anlamlı olarak farklılaştığı bulunmuştur