İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN BAĞLAMA KULLANIMLARININ İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HALİS IŞIK

Danışman: ERDAL TUĞCULAR

Özet:

Bu araştırma, İlköğretim ve Ortaöğretimde Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Bağlama Kullanımının İncelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, İlköğretim ve Ortaöğretimde görevli müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'nin her coğrafi bölgesinden 10 müzik öğretmeni olmak üzere toplam 70 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilere anket yolu ile ulaşılmıştır. Anket formlarından elde edilen bilgiler frekans ve yüzde kullanılarak tablolaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen görüşleri doğrultusunda, müzik öğretmenlerinin genel müzik eğitiminde dersi içi ve ders dışı etkinliklerde bağlama kullanımının düzeyi ve amaçları, öğrencilerin bağlamaya olan ilgileri, bağlamanın müzik derslerinde işlenmeye uygunluğu ve müzik eğitimine sağladığı katkı saptanmıştır. Araştırmada, varılan sonuçlara dayalı olarak ortaya konulan öneriler sunulmuştur.