İmam Hatip Liseleri için Mesleki Arapça Ders Kitabı serisi ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ABDULMUTTALİP IŞIDAN

Danışman: Musa Yıldız

Özet:

Arapça öğretimi için kullanılan ders kitapları Arapça öğretimindeki rolünü etkin bir şekilde sürdürmeye devam etmektedir. Öğretim sürecinde sıklıkla kullanılan ders kitaplarının seçimi ve değerlendirmesi çok önemlidir. Bu çalışma, İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin ve Arapça öğretmenlerinin İmam Hatip Lisesi Mesleki Arapça ders kitabı serisi ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmadaki veriler, daha önceden hazırlanmış anketlerin hem öğrencilere hem de Arapça öğretmenlerine uygulanması sonucu elde edilmiştir. Anketler, Diyarbakır'daki farklı İmam Hatip Liseleri'nden 160 öğrenciye ve Türkiye'nin değişik şehirlerinde görev yapan 50 öğretmene uygulanmıştır. Aynı zamanda daha fazla veri elde etmek amacıyla 10 Arapça öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Bu çalışma toplam beş bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın amacı, önemi ve sınırlılıklarının ele alındığı çalışma da birinci bölümde ise ders kitabı, öğretmen ve öğrenci rolleri, ders kitabının değerlendirilmesi, Türkiye'de Arapça öğretimi ve İmam Hatip Lisesi Mesleki Arapça Ders Kitabı Serisi Öğretim Programı ayrıntılı olarak ele alınmıştır. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi ile ilgili bilgilerin verildiği çalışmada üçüncü bölümde ise araştırma da toplanan verilerin analizi yapılmıştır. Sonuç bölümünde ise elde edilen veriler ışığında araştırmacılara öneriler sunulmuştur.