Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Resim - İş Eğitimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: İSENBİKE ASENA GÜLENSOY
Danışman: Osman Çaydere
Özet:
Çağdaş eğitim sisteminin önemli bir parçası olan yükseköğretim kurumlarının görevi, modern zamana ayak uydurarak toplumların gelişiminin bir parçası olan, kültürler arası etkileşimin sağlanmasına yardımcı olan, bilgiyi araştıran ve üreten bireyler yetiştirmektir. Bu bağlamda nitelikli eğitime odaklanan yükseköğretim kurumlarının zamanın ilerleyişi ile gelişimlerini de paralel olarak yükseltebilmeleri için eğitim programlarında belirli aralıklar ile düzenlemeler ve yenilikler yapmaları gerekmektedir. Bu amaçla Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Yeni Zelanda ve Türkiye’deki grafik tasarım eğitimi veren ve yabancı uyruklu öğrenciler tarafından en çok tercih edilen üniversitelerin grafik tasarım eğitim programları yapısal, içerik ve uygulama özellikleri açısından incelenmiş; belirli başlıklar altında karşılaştırılmış ve uzmanların rehberliğinde öneriler sunulmuştur. Betimsel bir araştırma olan bu çalışmada elde edilen veriler doküman analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yurt dışı ve Türkiye’den seçilen üniversitelerin programlarında bazı farklılıklar belirlenmiştir. Kültürel ve ekonomik farklılıkların eğitim programlarına yansımasının yanı sıra modern araç gereçlerin ve stüdyo/atölye donanımlarının alınan eğitimin içeriğine etki etmekte olduğu sonucuna varılmıştır. Türkiye’de yurt dışı standardında grafik tasarım eğitimi vermek isteyen veya bu konuda araştırma yapmak isteyen kişi veya kurumlara bu araştırmanın yardımcı olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler : Grafik Tasarım, Karşılatırmalı Eğitim, Sanat Eğitimi