Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Drama Ve Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ESRA YILDIRIM
Danışman: Şerifnaz Gülin Karabağ
Özet:
Bu araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kırıkkale il merkezindeki devlet
ilk ve ortaokullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme
süreçlerinde drama yöntemini kullanma yeterliklerini belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda toplam 116 öğretmenden 98’ine ulaşılmış ve veri toplamak amacıyla
Karadağ, Korkmaz, Çalışkan ve Yüksel (2008) tarafından geliştirilen “Drama Lideri
Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği” ile araştırmacı
tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler analiz için
SPSS 20.0 (Statistical Package For Social Sciences) paket programına yüklenmiştir.
Araştırma verilerinin test edilmesinde 0.05 anlam düzeyi alınmıştır. Araştırma sonucuna
göre öğretmenlerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde drama yöntemini kullanma
yeterlikleri genel olarak çoğu zaman düzeyinde olup yüksektir. Öte yandan öğretmenlerin
drama yöntemini kullanma yeterliklerinin belirlenmesinde cinsiyet, kıdem (hizmet süresi), mezun olunan fakülte, drama dersi alıp almama, haftalık ders saati sayısı ve sınıf mevcudu
etkili bir değişken değildir.
Anahtar Kelimeler: Drama, yeterlik, İngilizce öğretmeni