Devlet Okullarında Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Drama Yöntemini Kullanma Yeterliklerinin Belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Drama Ve Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ESRA YILDIRIM

Danışman: Şerifnaz Gülin Karabağ

Özet:

Bu araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kırıkkale il merkezindeki devlet

ilk ve ortaokullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme

süreçlerinde drama yöntemini kullanma yeterliklerini belirlemektir. Bu amaç

doğrultusunda toplam 116 öğretmenden 98’ine ulaşılmış ve veri toplamak amacıyla

Karadağ, Korkmaz, Çalışkan ve Yüksel (2008) tarafından geliştirilen “Drama Lideri

Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği” ile araştırmacı

tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler analiz için

SPSS 20.0 (Statistical Package For Social Sciences) paket programına yüklenmiştir.

Araştırma verilerinin test edilmesinde 0.05 anlam düzeyi alınmıştır. Araştırma sonucuna

göre öğretmenlerin öğrenme ve öğretme süreçlerinde drama yöntemini kullanma

yeterlikleri genel olarak çoğu zaman düzeyinde olup yüksektir. Öte yandan öğretmenlerin

drama yöntemini kullanma yeterliklerinin belirlenmesinde cinsiyet, kıdem (hizmet süresi), mezun olunan fakülte, drama dersi alıp almama, haftalık ders saati sayısı ve sınıf mevcudu

etkili bir değişken değildir.


Anahtar Kelimeler: Drama, yeterlik, İngilizce öğretmeni