Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Öğrenci: HURİYE AYDIN
Danışman: ŞENİZ AKSOY
Özet:Günümüzün en önemli iletişim araçlarından biri olan internet ve internetin sunduğu Web 2.0 teknolojileriyle birlikte hayatımıza giren sosyal medya ortam ve araçlarının kullanımı her geçen gün artmaktadır. Sosyal medya ortamlarının en önemli araçlarından biri ise sosyal ağ siteleridir. Birçok görsel içerik ve veri paylaşımının yapıldığı bu siteler pek çok alanı etkilediği gibi görsel sanatlar eğitimi alanında da etkisini göstermeye başlamıştır. Resim, video, fotoğraf gibi görsel içeriklerin yoğun olarak paylaşıldığı bu sitelere görsel sanatlar eğitimi alanı ile ilgilenen kişilerin yaklaşımı önem kazanmış ve sosyal paylaşım sitelerinin eğitsel amaçla kullanımı araştırma konusunu oluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı Güzel Sanatlar Eğitimi'nde sosyal paylaşım sitelerinin kullanılmasının öğrencilerin bu alandaki başarıları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu kapsamda Ankara-Çankaya Güzel Sanatlar Lisesi 2014-2015 eğitim öğretim döneminde eğitim gören 12. sınıf öğrencileri ile sosyal paylaşım siteleri üzerinden öğretim yapılmış ve bu sitelerin öğrencilerin görsel sanatlar eğitimine katkısı incelenmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla öğretimin yapıldığı grup deney grubu, hiçbir uygulama ve etkinliğin yapılmadığı grup ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine sosyal paylaşım siteleri aracılığı ile belirlenen program çerçevesinde bilgi, görsel ve videoların yer aldığı sitelere yönlendirilerek interaktif ortamda öğretim yapılmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine ise herhangi bir müdahale de bulunulmamıştır. Deneysel işlemin sonunda ise deney ve kontrol gruplarına sontest uygulanmıştır. Ölçme aracından elde edilen verilerin analizinde, parametrik olmayan testlerden olan Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ise sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla öğretimin yapıldığı deney grubu ile hiçbir uygulamanın yapılmadığı kontrol grubunun deneysel işlem sonrası başarıları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Başka bir deyişle sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla yapılan eğitimin deney grubu öğrencileri lehine etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.