Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Öğrenci: HAKAN ERGEN
Danışman: ŞENOL BAŞKAYA
Özet:Düsük lüle plaka aralıklarında çarpan hava jetinin ısı transferi özellikleri, PHOENICS paket programı kullanılarak sayısal olarak incelenmistir. Nusselt sayısının düsük lüle plaka mesafeleri ve Reynolds sayısı ile nasıl değistiği bu sayısal çalısmada arastırılmıstır. Lüle plaka açıklığı arasındaki ivmelenen akıskanın etkileri ile birlikte yerel hava akımındaki önemli artıs, düsük lüle plaka mesafelerinde yüksek ısı transferine sebep olur. Yerel ısı transferinde iç ve dıs tepe noktası tarafından çevrelenmis bir durgunluk noktası minimumu, z/d=0,25 den daha küçük lüle plaka aralıkları için gözlemlenmistir. Bu birincil ve ikincil maksimumlar sırasıyla, jetin çıkısındaki ivmelenmis radyal akısla ve hava akımında gözlemlenmis bir yerel maksimumla açıklanmaktadır.