DEVELOPING SOCIO-CONSTRUCTIVIST MATERIALS DEVOTED TO INCREASING THE PRAGMATIC PERFORMANCES OF THE LYCEE TWO STUDENTS IN NEAR EAST COLLEGE AND TÜRK MAARİF COLLEGE IN THE TURKISH REPUBLIC OF NORTHERN CYPRUS


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Özgü ÇIDAR

Danışman: Cemal Çakır

Özet:

Bu çalısma Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki Yakın Doğu ve Türk Maarif Kolejlerindeki lise ikinci sınıf öğrencilerinin yabancı dilin sözlü iletisim bilgisi, yabancı dilin sözlü iletisim becerileri, yabancı dilin sözlü iletisim bilgisi/becerileri açılarından okul yeterliliği ve öğretmenlerin lise ikinci sınıf öğrencilerinin yabancı dilin sözlü iletisim bilgisi, yabancı dilin sözlü iletisim becerileri hakkındaki görüslerini arastırmaktadır. Bu çalısmada veri toplama aracı olarak bir anket kullanılmıstır. Anket ikinci dönemin basında uygulanmıs ve rasgele seçilmis 4 sınıftan 80 lise ikinci sınıf öğrencisi ve 4 İngilizce öğretmeni tarafından cevaplamıstır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular öğrencilerin: · birden fazla kisiyle ve yalnızca bir kisiyle konusurken, konusmaya nasıl baslanması ve bitirilmesi gerektiği bilgisine sahip olmadıklarını ve doğru ifadeleri kullanamadıklarını, · anadili İngilizce olan bir kisinin konusmalarını çoğunlukla anlayamadıklarını ve sorduğu soruya cevap veremediklerini, · İngilizce konusurken kelimelerdeki vurgunun nerede kullanılması gerektiğini bilmediklerini ve gerektiği yerde kullanamadıklarını, · İngilizce dersindeki drama etkinliklerinde arkadaslarının konusmalarını anlayamadıklarını ve drama etkinliklerinde basarılı olmadıklarını, · İngilizce cümlelerin sözlü kullanımında geçen yüz ifadeleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarını ve yüz ifadesini kullanamadıklarını ortaya çıkarmıstır. İngilizce öğretmenlerinin yanıtları öğrencilerinin yüz ifadeleri hakkında yeterli bilgiye sahip olduklarını ve yüz ifadelerini kullanabildiklerini ayrıca,kelimelerdeki tonlamayı gerektiği yerde kullanabildiklerini düsündüklerini göstermistir. Ayrıca, öğrencilere göre; sözlü iletisim bilgisini ve becerilerini gelistirebilmek için okulları tarafından anketlerin uygulanmadığı, İngilizce öğretmenlerinin yabancı dillerini gelistirmek adına verdiği görevleri yapmak için okullardaki imkanlarının yeterli olmadığı, okullarında sözlü iletisim bilgisini ve becerilerini gelistirmek için kullanabilecekleri internet erisimi olmadığı, İngilizcelerini gelistirebilmek için okullarında dinleme becerilerine yönelik yeterli malzemelere ulasamadıkları, İngilizce TV programları izleyebilecekleri TV izleme odasına sahip olmadıkları, İngilizce dersinde kullandıkları kitapların İngilizce sözlü iletisim becerileri açısından yararlı olmadığı ve gerçek hayatla iliskili olmadıkları saptanmıstır. Öğrencilerin edimbilimsel performanslarını artırmak için örnek bir ders planı ve etkinlikler önerilmistir.