Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Hazal Saçar
Danışman: Nezihe Şentürk
Özet:
Bu çalışmanı amacı “Okul Öncesi 5-6 Yaş Grubuna Şarkı İle Yön Kavramı Öğretiminin Başarıya Etkisi” ni incelemektir. Bu çalışma, 2017-2018 öğretim yılında Ankara ili BÜYÜK Kolej İlkokulu Okul Öncesinde bulunan toplam yirmi üç (23) 5-6 yaş grubu öğrenci ile çalışılmıştır. Uygulama için konuyu daha önce ders olarak görmemiş öğrenci grubu seçilmiş ve kura yolu ile bu sınıflardan biri deney (12 öğrenci) diğeri ise kontrol grubu (11 öğrenci) olarak belirlenmiştir. Araştırma kapsamındaki deney ve kontrol grubu üzerinden elde edilen veriler tablolar ile çözümlenip yorumlanmıştır. Ünite çalışması 1 hafta sürmüştür. Deneysel işlem öncesi, öğrencilerin başarı düzeyinin eşitlenmesi amacıyla, Okul Öncesi öğretmenleri ve Müzik öğretmeni ile ortak hazırlanan 20 (yirmi) soruluk uygulamalı test ile öğrencilerin ön test öğrenme düzeyi ölçülmüş, deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Deney grubuna uygulama süresince ‘Yön Kavramları’ ünitesinin ‘Sağ-Sol’ konusuna yönelik, araştırmacı tarafından bestelenmiş şarkısı öğretilmiş ve şarkı ritim çalgıları ile çalınmıştır. Deney grubuyla bu süre zarfı içerisinde Okul Öncesi derslerinde, yön kavramları sağ- sol konusuna yönelik bilişsel düzeyde bir ders yapılmamış, sadece şarkı çalışılmıştır. Kontrol grubunda ise Okul Öncesi sınıf öğretmeni tarafından Yön Kavramları Sağ-Sol konusunu geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Deneysel işlem tamamlandıktan sonra ön test başarı düzeyinin belirlenmesinde kullanılan, Okul Öncesi Öğretmenleri ve Müzik öğretmeni ile ortak hazırlanan test, öğrencilerin son test başarı düzeyinin belirlenmesinde yeniden uygulanmıştır. Son testte deney ve kontrol gruplarının başarı düzeyi anlamlı bir fark çıkmamıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında araştırmadan elde edilen verilere göre, müzik destekli öğretimin de Okul Öncesi derslerinde
bir öğretim yöntemi olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın son bölümünde, elde edilen verilere göre önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler : Eğitim, Müzik Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim, Yön Kavramları, Disiplinler arası Öğretim