OKUL ŞARKILARININ MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİ VE BECERİ DÜZEYİNE GÖRE PİYANO İLE EŞLİKLENMESiNE YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Burcu KALKANOĞLU

Danışman: SELÇUK BİLGİN

Özet:

Bu araştırmanın amacı, okul şarkılarının müzik öğretmenlerinin bilgi ve beceri düzeylerine göre piyano ile eşliklenmesinde izlenecek yöntem ve tekniklerinin belirlenmesidir.Araştırma, müzik eğitiminde kullanılan okul şarkılarının müzik öğretmenlerini bilgi ve beceri düzeylerine göre piyano ile eşliklenmesinde izlenilecek yöntem ve teknikleri saptamaya yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırmada, okul şarkılarının piyano ile eşliklenmesi için eşlik modelleri geliştirilmiştir.Bu eşlik modelleri geliştirilirken de, belgesel tarama tekniklerine başvurulmuştur.Bu yolla 1000 Keyboard İdeas, Keyboard Harmony, Technigues and Materials of Tonal Music, Die Kunst Der Improvisation, Teching Piano ve Müzik Teorisi gibi kuramsal kaynaklarla, Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı'ndaki Piyano eğitimi, Armoni Konturpuan ve Eşlik, Eşlik Korrepetisyon dersi repertuarları taranmış ve okul şarkılarının eşliklenmesinde kullanılacak yöntem, teknik ve modeller belirlenmiştir. Şarkıların armonik ve ezgisel çözümlemesi, eşlik partisindeki akorların birbirlerine bağlanması, ezginin ritmik yapısına ve üslubuna uygun eşlik figürleri bulunması, sol elde akor bas seslerinin- sağ elde diğer akor seslerinin yer aldığı eşlik modellerinin oluşturulması, akor seslerinin iki ele dağıtılması ile oluşturulan eşlik modellerinin çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.