SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ DIŞINDA FARKLI FAKÜLTE VE BÖLÜMLERDEN MEZUN SINIF ÖĞRETMENİ OLARAK ATANMIŞ ÖĞRETMENLERİN MÜZİK DERSİNDEKİ MESLEKİ YETERLİLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (Erzurum Oltu İlçesi Örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sevil ÖZMEN

Danışman: ŞEBNEM YILDIRIM ORHAN

Özet:

İlköğretim cağındaki çocuğun gelişimi için sanat dersleri oldukça önemlidir. Özellikle müzik eğitimi ve bu eğitimi aktaracak sınıf öğretmeninin önemi büyüktür. Araştırmada, bu önem göz önünde bulundurulmuş, ilköğretim I. basamakta ders veren sınıf öğretmenlerinin müzik derslerindeki yeterliliklerine ilişkin görüşlerine yer verilmiştir. Araştırma, durum saptamasına yönelik betimsel bir alan araştırmasıdır. Verilerin toplanması için farklı fakülte ve bölümlerden mezun, sınıf öğretmeni olarak atanmış öğretmenlerin müzik dersindeki yeterliliklerine ilişkin görüşlerine yönelik anket uygulanmış, anketin birinci bölümünde yer alan on dört adet soru sınıf öğretmenlerinin kişisel özellikleri, ikinci bolümde yer alan on dokuz adet soru sınıf öğretmenlerinin müzik derslerinde uyguladıkları şarkı öğretme etkinlikleri, üçüncü bölümde yer alan yirmi bir adet soru ise sınıf öğretmenlerinin genel müzik bilgileri ile ilgili soruları kapsamıştır. Araştırmanın örneklemi, farklı fakülte ve bölümlerden mezun, sınıf öğretmeni olarak 11 farklı okula atanmış 2009-2010 öğretim yılında görev yapan 71 sınıf öğretmenidir. Çalışmada analizler için elde edilen anlamlılık düzeyi (P)0.05 hata iii düzeyinde değerlendirilmiştir. Çalışmada yer alan analizler SPSS 15.00 paket programı kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, farklı fakülte ve bölümlerden mezun olmuş ve sınıf öğretmeni olarak atanan öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun müzik derslerine müzik öğretmenin girmesini istedikleri, genel müzik bilgilerine ve becerilerine yeterince sahip olmadıkları, yeterli bilgiye sahip olmamalarına rağmen sadece bir kişinin bu derse yönelik hizmet içi eğitim aldığı, MEB programına göre her üniteye bir şarkı öğretmesi gerekirken öğrencilere öğretebileceği şarkı dağarcığının yirmiden fazla olmadığı saptanmıştır.