Koror-Babelthuap (Palau) köprüsünün sonlu elemanlar ile göçme nedenlerinin araştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mehmet Akif Benzer

Danışman: SIDDIK ŞENER

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmada yapıldığı 1977 yılında dünyanın en uzun öngerilme köprüsü olan Koror-Babelthuap (Palau) Köprüsünün 1996 yılında normal hava ve trafik koşulları altında göçme nedenleri araştırılmıştır. Kenar ayakları karada olan, 240,80 m tek açıklıklı Koror-Babelthuap Köprüsü aşırı yerdeğiştirmeden dolayı onarıma ihtiyaç duymuştur. Onarımın tamamlanmasından 3 ay sonra göçmüştür. Göçme nedenleri üzerine yapılan çalışmalar bilgi eksikliği, yasal nedenler, belirsizlikler yüzünden sınırlı kalmıştır. Sonlu elemanlar modeli oluşturulan köprüde kamyon yükü sonrası yerdeğiştirme, yapıdaki gerçek yerdeğiştirme ile karşılaştırılıp ek öngerilme ile oluşan kuvvetlerin göçmeye etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, köprünün göçme nedenlerini araştırmak amacı ile köprü ANSYS sonlu eleman programı kullanılarak modellenmiştir. Bu çalışmanın geniş bir kısmını oluşturan modelleme işlemi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Koror-Babelthuap Köprüsünde 19 yılda sünmeden dolayı oluşan yerdeğiştirme, beklenenin çok üzerindedir. Sürekli kablolar ve düz krikolar kullanılarak uygulanan onarım işlemi, konsol ucundaki yerdeğiştirme problemin çözmese de köprüde önemli ölçüde gerilme değişiklikleri de yapmamıştır.