Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: OSMAN ÇİMEN
Danışman: MEHMET YILMAZ
Özet:Bu çalışma, öğretmenlik programlarında öğrenim gören üniversite öğrencilerinin tatlısu ekosistemleri konusundaki kavram bilgi düzeylerini ve çevreye yönelik tutumlarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni; üniversitelerin eğitim fakültelerinde sınıf öğretmenliği, biyoloji eğitimi ve fen bilgisi eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. Örneklem ise; Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi'nde, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı III. ve IV. sınıf, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı II. ve III. sınıf, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı IV. ve V. sınıf öğrencilerinden 287 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemini oluşturan gruba 2006-2007 bahar döneminde çevre tutum ölçeği ve kavram bilgi testi birlikte uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiş ve elde edilen bulgular doğrultusunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: -Üniversite öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları öğrenim gördükleri anabilim dallarına, bulundukları sınıflara göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. -Öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının cinsiyetlerine göre manidar olarak değiştiği, kız öğrencilerin çevreye yönelik tutumlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. -Öğrencilerin tatlısu ekosistemleri konusundaki kavram bilgi düzeyleri anabilim dallarına ve öğrenim gördükleri sınıflara göre önemli derecede farklılaşmaktadır. -Cinsiyet değişkeninin tatlısu ekosistemleri konusundaki kavram bilgi düzeylerini belirlemede etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. -Öğrencilerin çevreye karşı tutumları ile kavram bilgi düzeyleri arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmaktadır.