Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANA BİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: CEREN UYGUN
Danışman: Selmin Tufan
Özet:
Araştırmanın amacı, çocuklarını bireysel çalgı derslerine yönlendiren ailelerin, çocuklarını bireysel çalgı derslerine yönlendirme sebepleri ve çocukların çalışmalarını teşvik eden, destekleyici unsurları ele alarak, ailelerin görüşleri aracılığıyla çocukların bireysel çalgı derslerine yönelik tutumları ve bu unsurların arasındaki bağı tespit etmektir. Çocukların çalgı dersleri süresince çocukların ve ailelerin tutumuna yönelik olarak eksikleri belirlemek amacıyla, ölçme aracı geliştirmeye yönelik bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017 yılında, kurslar veya özel dersler aracılığıyla çalgı eğitimi alan 200 çocuğun ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Betimsel boyutta anket uygulaması yapılmıştır. Uygulanan anket sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans (f) ve yüzde (%) değerleri kullanılmıştır. Sonuçların birbiriyle ilişkisini ölçmek amacıyla çapraz tablo üzerinden ki-kare testi yapılmıştır. Bu sonuçlara göre ailelerin çoğunluğu çalgı eğitiminin çocuk gelişimine etkileri sebebiyle, çocuklarını çalgı eğitimine yönlendirmektedirler. Ayrıca çocuklara belli koşullar sağlayan, müziksel etkinliklerde bulunun ve çocuğun müzik etkinliklerindeki aktif/pasif katılımına önem veren ailelerin, çocuğun çalgı derslerine karşı tutumunu etkilediği, ailenin tutumunun, çocuğun çalgı eğitiminde etkisi olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler : Çalgı eğitimi, müzik eğitimi, aile, çocuk gelişimi,