Sınıf Öğretmenlerinin, İlkokul 1. Sınıfa Devam Eden Öğrencilerin Okula Uyumlarına İlişkin Görüşleri(Ankara ili Çubuk ilçesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ebru Şule Ateş

Danışman: YÜCEL GELİŞLİ

Özet:

Bu araştırmanın amacı ilkokul 1. Sınıfa devam eden öğrencilerin, okula uyumlarını etkileyen faktörleri incelemek ve bu faktörlerin sonuçlarını sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın verileri, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Ankara ili Çubuk ilçesinde görev yapmakta olan 105 sınıf öğretmeninin görüşlerinden oluşmuştur. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında, öncelikle öğretmenlerin kişisel bilgilerinin toplanması amaçlanarak kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, ilkokul 1. Sınıfa devam eden öğrencilerin okula uyumlarına ilişkin, sınıf öğretmeni görüşlerini belirlemek amacıyla öncelikli olarak 100 sınıf öğretmeninin katılımı ile ön değerlendirme yapılıp değerlendirilmiş ve bu değerlendirme sonucu düzenlenip, geliştirilerek bir anket oluşturulmuş ve 105 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmen görüşlerinden elde edilen verilerden, öğrencilerin ilkokul 1. Sınıfta okula uyumlarına etki eden en büyük faktörün, öğretmenin öğrencileri ile iletişiminin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okula uyumu etkileyen en düşük faktörün ise öğrenci cinsiyetinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır