Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ebru Şule Ateş
Danışman: YÜCEL GELİŞLİ
Özet:Bu araştırmanın amacı ilkokul 1. Sınıfa devam eden öğrencilerin, okula uyumlarını etkileyen faktörleri incelemek ve bu faktörlerin sonuçlarını sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmanın verileri, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Ankara ili Çubuk ilçesinde görev yapmakta olan 105 sınıf öğretmeninin görüşlerinden oluşmuştur. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında, öncelikle öğretmenlerin kişisel bilgilerinin toplanması amaçlanarak kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, ilkokul 1. Sınıfa devam eden öğrencilerin okula uyumlarına ilişkin, sınıf öğretmeni görüşlerini belirlemek amacıyla öncelikli olarak 100 sınıf öğretmeninin katılımı ile ön değerlendirme yapılıp değerlendirilmiş ve bu değerlendirme sonucu düzenlenip, geliştirilerek bir anket oluşturulmuş ve 105 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmen görüşlerinden elde edilen verilerden, öğrencilerin ilkokul 1. Sınıfta okula uyumlarına etki eden en büyük faktörün, öğretmenin öğrencileri ile iletişiminin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okula uyumu etkileyen en düşük faktörün ise öğrenci cinsiyetinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır