SBS'nin görsel sanatlar dersi alan öğrenciler ve velilerinin ders hakkındaki olumsuz görüşlerine olan etkisine yönelik bir araştırma: Bilecik ili örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: AHMET İLKAK

Danışman: EROL BATIRBEK

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Görsel Sanatlar dersi alan öğrenciler ve velilerinin derse karşı olan olumsuz görüşlerinde SBS'nin etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanması için uzman görüşleri dâhilinde anket oluşturulmuştur. Anketin çözümlenmesinde SPSS programı kullanılmış, Grupların bağımlı bir değişkene göre ortalamaları arasında anlamlı görüş farklılıklarının bulunup bulunmadığına t testi kullanılarak bakılmıştır. Ayrıca cevapların dağılımına ilişkin görüş farklılıklarının bulunup bulunmadığını belirlemek için ise tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmanın evreni, Bilecik İline bağlı İlköğretim okullarında eğitim-öğretim gören öğrenciler ve bu öğrencilerin velileridir. Örneklemi ise Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 10 ilköğretim okulundan seçilecek 200 öğrenci ve 200 veliden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda; henüz SBS'ye hazırlanmayan 4. Sınıf öğrenci ve bu öğrencilerin velilerinin, 8. Sınıf öğrencileri ve bu öğrencilerin velilerine göre Görsel Sanatlar dersine karşı daha olumlu görüş belirttikleri tespit edilmiştir. SBS'ye hazırlanan 8. Sınıf öğrencileri, 4. Sınıf öğrencilerine göre Görsel Sanatlar dersini daha az sevmekte, daha az önemsemekte, derste SBS'den soru çıkmadığı için dersi faydasız bulduklarını belirtmişlerdir. 8. Sınıf velilerinin de 4. Sınıf velilerine göre derse karşı daha olumsuz görüşler belirttikleri tespit edilmiştir.