Yerli ve yabancı turistlerin konaklama işletmelerinin restoranlarında verilen hizmetlere ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Barış Demirci

Danışman: NEVİN ŞANLIER

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu araştırma; konaklama işletmelerinin restoranlarında verilen hizmetlerden duyulan memnuniyetin yerli ve yabancı turistler arasında farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma, 2011 yılında Bodrum'da 200 yerli, 200 yabancı olmak üzere toplam 400 turist üzerinde yapılmıştır. Anket formu iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde, demografik özellikleri belirlemeye yönelik sorular; ikinci bölümde ise yerli ve yabancı turistlerin konaklama işletmelerinin restoranlarında verilen hizmetlere ilişkin memnuniyetlerini belirlemeye yönelik 26 ifade bulunmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 16.0paket programında değerlendirilmiş olup, frekans ve yüzde dağılımlarının yanı sıra aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Demografik değişkenler ile yerli ve yabancı turistlerin konaklama işletmelerinin restoranlarında verilen hizmetlere ilişkin memnuniyet düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek için t-testi ve ANOVA testi yapılmış olup, sonuçlar 0,05 anlamlılık düzeyine göre değerlendirilmiştir. Araştırmada, turist tipi (p=0,000); yerli turistlerin konaklama işletmesiyle ilgili edindikleri bilgi kaynakları (p=0,002), yerli turistlerin daha önce işletmeye gelip gelmeme durumu (p=0,031); yabancı turistlerin yaşları (p=0,004) ve yabancı turistlerin medeni durumları (p=0,016) gibi demografik değişkenleri ile konaklama işletmelerinin restoranlarında verilen hizmetlerle memnuniyet düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu saptanmıştır (p<0,05).