Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlik algıları


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Öğrenci: KAZIM KAYA

Danışman: MEHMET GÜNAY

Özet:

Bu araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki yeterlik algıları, sınıf, cinsiyet, mesleki kıdem, spor branşı, hizmet içi eğitim alma durumları, çalıştıkları okul düzeyi, çalıştırdıkları okul takımlarında derece alma durumu ve düzenli olarak spor yapma değişkenleri açısından karşılaştırmalı olarak incelenmiştir Karşılaştırmalı İişkisel Tarama Modelinde gerçekleşen araştırmaya 2008-2009 eğitim-öğretim yılında; Kırşehir, Kırıkkale, Kayseri ve Yozgat illerinde görev yapan 247 beden eğitimi öğretmeni katılmış, 227 beden eğitimi öğretmeninin cevapları değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın verileri, Beden Eğitimi Öğretmenleri Yeterlik Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Ağırlıklı Ortalama, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve t. Testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin tüm yeterlik alanlarında kendilerini yeterli düzeyde algıladıkları görülmüştür. Beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet, hizmet içi eğitim alma, ve düzenli olarak spor yapma durumlarına göre yeterlik algıları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bunun yanında beden eğitimi öğretmenlerinin spor branşı ve çalıştıkları okul düzeyi ile yeterlik algıları arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmazken, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki kıdemleri ile yeterlik algıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.