EĞİTİCİ DRAMA YÖNTEMİNİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ VÜCUDUMUZDA SİSTEMLER ÜNİTESİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SELİM ERDOĞAN

Danışman: SUNA KALENDER

Özet:

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersi Vücudumuzda Sistemler ünitesinde eğitici dramanın, öğrencilerin başarılarına etkisini araştırmaktır. Araştırma esnasında öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına da bakılmıştır. Araştırma Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Sakarya ili Ferizli ilçesi Şehit Hacı Uzun İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören ve 7.sınıf öğrencilerinden oluşan iki farklı sınıfa uygulanmıştır. Araştırmada kontrol gruplu ön-test son-test modeli kullanılmıştır. Deney grubunda eğitici drama yöntemiyle, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle Vücudumuzda Sistemler ünitesi işlenmiştir. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için Fen ve Teknoloji dersi ünite başarı testi hazırlanmıştır. Fen ve Teknoloji dersi ünite başarı testi ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutum ölçeği deneysel çalışma öncesi ve sonrasında ön-test ve son-test olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Bu testlerin sonucunda elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Science) programıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda eğitici drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun Fen ve Teknoloji dersindeki başarı düzeyleri ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.