Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MECİT CANKAT UTKU
Danışman: Tekin Çolakoğlu
Özet:
Bu araştırmanın amacı, Etimesgut Belediyesi bünyesinde hizmet veren spor merkezlerine
aktif olarak katılan üyelerin, bu merkezlerin sunduğu spor hizmetlerinden algıladığı hizmet
kalitesi ve beklediği hizmet kalitesinin düzeyini belirlemek ve belirleyici demografik
değişkenleri karşılaştırmaktır. Çalışmamıza Ankara'nın Etimesgut İlçe Belediyesinde spor
merkezlerine devam eden üyelerden oluşan toplam 244 (127 kadın ve 117 erkek) kişi
katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Lam (2000), tarafından geliştirilen,
Gürbüz (2003), tarafından uyarlanan Hizmet Kalitesi Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma
grubundan toplanan verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Anlamlı
bir farklılık olup olmadığını belirlemek için istatistiksel çözümleme tekniklerinden bağımsız
gruplar t testi, bağımlı örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi
uygulanmıştır. Anlamlı fark bulunan değişkenlere (p<,05) Scheffe testi uygulanmıştır.
Ayrıca beklenen hizmet-algılanan hizmet-hizmet memnuniyet düzeyi arasındaki karşılıklı
ilişkiyi ölçmek için Pearson moment çarpım korelasyonu uygulanmıştır. Araştırmamızda
sonuç olarak üyelerin beklenti ve algı alt boyut puanlarının yüksek düzeyde olduğu ancak
hizmet kalitesi anlamında yeterince tatminkâr olmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet,
üyelik türü ve tesis kullanım sıklığı değişkenleri açısından incelendiğinde anlamlı farklılıklar
olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler : spor tesisi, hizmet kalitesi