Yerel yönetimlerde spor tesislerinin hizmet kalitesinin ölçülmesi: etimesgut belediyesi örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MECİT CANKAT UTKU

Danışman: Tekin Çolakoğlu

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Etimesgut Belediyesi bünyesinde hizmet veren spor merkezlerine

aktif olarak katılan üyelerin, bu merkezlerin sunduğu spor hizmetlerinden algıladığı hizmet

kalitesi ve beklediği hizmet kalitesinin düzeyini belirlemek ve belirleyici demografik

değişkenleri karşılaştırmaktır. Çalışmamıza Ankara'nın Etimesgut İlçe Belediyesinde spor

merkezlerine devam eden üyelerden oluşan toplam 244 (127 kadın ve 117 erkek) kişi

katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Lam (2000), tarafından geliştirilen,

Gürbüz (2003), tarafından uyarlanan Hizmet Kalitesi Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma

grubundan toplanan verilerin analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Anlamlı

bir farklılık olup olmadığını belirlemek için istatistiksel çözümleme tekniklerinden bağımsız

gruplar t testi, bağımlı örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi

uygulanmıştır. Anlamlı fark bulunan değişkenlere (p<,05) Scheffe testi uygulanmıştır.

Ayrıca beklenen hizmet-algılanan hizmet-hizmet memnuniyet düzeyi arasındaki karşılıklı

ilişkiyi ölçmek için Pearson moment çarpım korelasyonu uygulanmıştır. Araştırmamızda

sonuç olarak üyelerin beklenti ve algı alt boyut puanlarının yüksek düzeyde olduğu ancak

hizmet kalitesi anlamında yeterince tatminkâr olmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca cinsiyet,

üyelik türü ve tesis kullanım sıklığı değişkenleri açısından incelendiğinde anlamlı farklılıklar

olduğu görülmektedir.

Anahtar Kelimeler : spor tesisi, hizmet kalitesi