Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden beş-altı yaş çocuklarının görsel algılama davranışları ile öğretmen davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: AYŞE NUR ŞAHİN ARI

Danışman: ADALET KANDIR

Özet:

Bu araştırmada anaokulu ve anasınıflarına devam eden beş- altı yaş çocuklarında cinsiyet, doğum sırası, kardeş sayısı, anne- baba öğrenim durumları, anaokulu- anasınıfı öğretmenlerinin yaşı, öğrenim durumları, hizmet süresi gibi değişkenlerin çocuklardaki görsel algılama davranışlarında farklılık yaratıp yaratmadığı ;öğretmen davranışlarının çocuklardaki görsel algılama davranışında etkili olup olmadığı değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Ankara il merkezinde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı yirmi yedi anaokulu ve anasınıfında görev yapan 100 öğretmen ve bu okullara devam eden 300 anasınıfı ve anaokulu çocuğu oluşturmuştur. Bu araştırmada çocuklara Kişisel Bilgi Formu ile Frostig Görsel Algı Testi, öğretmenlere ise Kişisel Bilgi Formu ve OHDİDA uygulanmıştır. Toplanan tüm verilerin analizinde Tek Yönlü ANOVA, Pearson Korelasyon Analizi Testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi P≤ 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen davranışlarının çocuklardaki görsel algılama davranışlarına küçük ölçekte pozitif bir etkisinin olduğu, fakat bu etkinin anlamlı düzeyde olmadığı belirlenmiştir (P> 0.05). Araştırma sonuçlarına dayalı olarak araştırmacı tarafından çeşitli önerilere yer verilmiştir.