İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN YÖNETİCİ VE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN MEVCUT BTÖ UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (KARABÜK İLİ ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SONER DOĞAN

Danışman: MUSTAFA KALE

Özet:

Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında görev yapan Yönetici ve Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmenlerinin mevcut BTÖ uygulamasına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Karabük il ve ilçelerine bağlı 70 ilköğretim okulunda görev yapan 140 yönetici ve 38 Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, 41 maddeden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketimizin güvenirlik katsayısı 0.967 olarak belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS(Statical Packages for the Social Sciences) programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden aritmetik ortalama (), standart sapma (s), yüzde (%), frekans (f) işlemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; BT Sınıflarının eğitimde daha etkili kullanılabilmesi için BT Öğretmenlerine kesinlikle ihtiyaç olduğu, Okul Müdürlüklerine BTÖ norm kadrosunun verilmesi gerekliliği, BTÖ olabilmek için mutlaka bilişim teknolojileri öğretmenliğinden mezun olmanın gerekli olmadığı ortaya çıkmıştır.