Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GİZEM KAHRAMAN
Danışman: Gamze Elif Tanınmış
Özet:
Bu araştırma Suzuki yöntemiyle çalışan öğrenci ve eğitmenlere yardımcı olması amacı
ile yapılmıştır. Suzuki Keman Okulu 2 kitabını amaç ve kritik davranışlar açısından
incel eyen ilk çalışma olması nedeniyle önem taşımaktadır. Betimsel nitelikli olan bu
araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiz modeli kullanılmıştır. . Analiz
edilen kitapta bulunan notalardır. Konu ile ilgili ihtiyaç duyulan kaynak ve verileri n
toplanması için yerli ve yabancı kaynaklar taranmış, alanında uzman ve konuyla ilgili
çalışma yapmış kişilerin görüşleri alınmıştır. Araştırmada, Suzuki Keman Okulu ikinci
kitabında ki 12 parça her iki elin tekniksel gelişimine katkı sağlayacak, öğrencile re
kazandırılması plan lan an amaç ve kritik davranışlar tablolar ile sunulmuştur. Parçalar ile
ilgili açıklamalar tabloların altında yer almıştır. Araştırmada, bu tekniklerin hangi
parçalarda kullanıldıkları tespit edilmiştir. Sağ el yay tekniğini geliştirm eyi hedefleyen
legato, portato, staccato, detaşe, pizzicato, tel değiştirme, ritim çalışmaları; sol el
tekniğini geliştirmeyi hedefleyen parmak tutma, entonasyon, acelite, çarpma, beşli
basma, arpej, trill, artikülasyon, yarım aralık çalma, ton çalışmaları , üçleme, akor basma,
dördüncü parmağı uzatarak kullanma çalışmalarını içeren öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
: Çalgı eğitimi, Suzuki keman eğitimi, kitap analizi