Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Aybüke Arık
Danışman: CEM BALÇIKANLI
Özet:Dil öğrenme stratejileriyle ilgili çalışmalar uzun yıllardır yapılmaktadır. Araştırmacılar dil öğrencilerinin strateji tercihlerini ve dil öğrencileri ile öğretmenleri için strateji eğitimi yöntemlerini çalışmışlardır. Strateji eğitimini kolaylaştırmak için birçok materyal hazırlanmıştır. Bu çalışma 2013-2014 akademik yılında Ankara'daki üniversitelerin İngiliz dili eğitimi için kullandıkları ders kitaplarını incelemektedir. Bu çalışma için 7 tane ders kitabının öğrenci ve çalışma kitapları içerik analizi yöntemiyle incelemiştir. Kitaplardaki aktiviteler O'Malley ve Chamot'ın dil öğrenme stratejileri kategorisine (1990) göre sınıflandırılmıştır. Sonuçlar ders kitaplarının dil öğrenme stratejilerinin kullanımını sağlayan aktivitelerinin olduğunu ancak bütün stratejilerin ders kitaplarında geçmediğini göstermektedir.Bu çalışmanın sonuçları dil öğrenme stratejileri konusunda ders kitaplarının şu anki durumunun yetersizliğini ortaya koymaktadır ve bu çalışmada ders kitabı yazarlarına da bu yetersizliği ortadan kaldırmak adına kitapların içine dil öğrenme stratejileri konusunda farkındalık yaratmak, bu stratejileri sunmak ve değerlendirmek adına eklenebilecek bölümler konusunda öneriler sunmaktadır.