Hizmetiçi Eğitimlerdeki Hizmet Kalitesi Konusunda Öğretmenlerin Görüşleri (Kayseri İli Örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Berrin Kahraman

Danışman: Haşim Özüdoğru

Özet:

Eğitim-öğretim hizmetleri hizmet sektörü içinde önemli bir paya sahiptir. Eğitim-öğretim hizmetlerinde ise önemi en başta gelen unsur eğitimcilerdir. Eğitimciler ne kadar donanımlı ve bilgili ise eğitimin kalitesinin de o derecede artması beklenir. Eğitim, yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Bilimsel bilgi ve teknolojilerin hızla değişmesi, okulda öğrenilenlerin bir kısmını iş yaşamında işlevsizleştirmektedir. Öğretmenin mesleki yaşamı içinde gelişimini ve yenilenmesini sağlamanın yolu kaliteli hizmetiçi eğitimlerle mümkün olmaktadır. Bu çalışmada öğretmenlere verilen hizmetiçi eğitimlerin kalitesini ölçmek için hizmet kalitesini ölçmede yaygın olarak kullanılan Servqual yöntemi, eğitim sektörüne uyarlanarak kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS paket programı ile yapılmış; betimsel analizlerde, güvenilirlik analizi, frekans analizi, t testi ve ANOVA tekniklerinden yararlanılmıştır. Kayseri ilinde görev yapan 450 öğretmene uygulanan anket sunucunda; öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerden beklentilerinin karşılanmadığı, öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerin yapıldığı fiziksel mekanların görünümünün kalite algısında etkili olduğu ve hizmetiçi eğitimleri gerçekleştiren eğitimcilerin bilgi ve donanım olarak beklentilerin altında değerlendirildiği sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Hizmetiçi Eğitim, Hizmet Kalitesi, SERVQUAL