Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Öğrenci: DİLEK KUVVETLİIŞIK BİLALOĞLU
Danışman: MELEK ÇAKMAK
Özet:Bu araştırmanın temel amacı 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programının (2006), programın öğeleri olan kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme açısından öğretmen görüşlerine dayalı olarak incelenmesidir. Betimsel nitelikte yürütülen araştırmada veriler, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılarak toplanmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ili merkez ilçelerindeki ortaokullarda 2012 -2013 öğretim yılında görev yapan Fen ve Teknoloji öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutunun örneklemini evrenden oransız eleman örnekleme yöntemiyle belirlenen 6. Sınıf Fen ve Teknoloji öğretmenleri (n=57) oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunun çalışma grubunu random tekniği ile seçilen on 6. sınıf Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, nicel veri toplama aracı olan anket ve nitel veri toplama aracı olan görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırmada anket aracılığı ile elde edilen nicel veriler SPSS paket programındaki uygun analiz teknikleri olan t testi ve ANOVA testi kullanılarak, görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler ise 6. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programın amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme boyutlarına göre içerik analizi yürütülerek analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin mevcut olarak kullandıkları 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programına ilişkin genel olarak olumlu görüş bildirdiği, ancak programın bazı zayıf yönlerine de dikkat çektikleri gözlenmiştir. Araştırmada ayrıca, öğretmenlerin programın kazanım, öğrenme-öğretme süreçleri ve değerlendirme boyutlarına ilişkin görüşlerinin; cinsiyet, kıdem, eğitim durumu, mezun olunan fakülte ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak öğretmenlerin programın içerik boyutuna ilişkin görüşleri kıdem değişkenine göre farklılık gösterirken, cinsiyet, eğitim durumu, mezun olunan fakülte ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermemektedir.