Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FİKRİ GÜNEŞ
Danışman: DEMET HATİCE ÖZERBAŞ
Özet:Bu çalışma, kitlesel açık çevrimiçi ders platformlarında yayınlanan siber güvenlik içerikleri çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenerek, tasarım sorunlarını belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla KAÇeD platformlarından biri olan Udemy’de bulunan siber güvenlik eğitimleri araştırmacı, uzman ve kullanıcılar tarafından incelenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemleri ile yapılan durum çalışmasıdır. Araştırmada siber güvenlik eğitimleri araştırmacı ve uzmanlar tarafından veri toplama aracı olarak belirlenen çoklu ortam değerlendirme tablosuna göre incelenmiş ve her ilkeye göre eğitimler puanlandırılmıştır. Ayrıca eğitimlere ilişkin kullanıcı görüşleri yapılan gözlemler sırasında toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda siber güvenlik eğitimlerinin çeşitli ilkelere uygun olarak hazırlanmadığı ve eksiklikler olduğu tespit edilmiştir