Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders Platformlarında Yayınlanan Siber Güvenlik İçeriklerinin Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri Açısından İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FİKRİ GÜNEŞ

Danışman: DEMET HATİCE ÖZERBAŞ

Özet:

Bu çalışma, kitlesel açık çevrimiçi ders platformlarında yayınlanan siber güvenlik içerikleri çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenerek, tasarım sorunlarını belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla KAÇeD platformlarından biri olan Udemy’de bulunan siber güvenlik eğitimleri araştırmacı, uzman ve kullanıcılar tarafından incelenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemleri ile yapılan durum çalışmasıdır. Araştırmada siber güvenlik eğitimleri araştırmacı ve uzmanlar tarafından veri toplama aracı olarak belirlenen çoklu ortam değerlendirme tablosuna göre incelenmiş ve her ilkeye göre eğitimler puanlandırılmıştır. Ayrıca eğitimlere ilişkin kullanıcı görüşleri yapılan gözlemler sırasında toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda siber güvenlik eğitimlerinin çeşitli ilkelere uygun olarak hazırlanmadığı ve eksiklikler olduğu tespit edilmiştir