Mesleki ve teknik liseler ile anadolu liselerinde öğrenim gören ergenlerin benlik saygısı, sosyal görünüş kaygısı ve anne babalarına bağlanma düzeylerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EDA NURAY ALVUR SULAR

Danışman: FATMA ABİDE GÜNGÖR AYTAR

Özet:

Çalışmanın amacı; Mesleki ve Teknik Lise ile Anadolu Lisesine giden öğrencilerin benlik saygısı, sosyal görünüş kaygısı ile anne babaların bağlanma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma, Mersin İli’nde bulunan (Yenişehir İlçesi) iki Mesleki ve Teknik Lise ile iki Anadolu Lisesinde yapılmıştır. Araştırma; Mesleki ve Teknik Liseye giden 310 ve Anadolu Lisesine giden 256, toplam 566 (300 kız,266 erkek) öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere veri toplama aracı olarak “Lise Öğrencileri Özsaygı Envanteri”, “Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği”, “Anne-Baba ve Akran Bağlanma Envateri” ve “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Araştırmada elde vii edilen veriler SPSS 22 programı ile bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Elde edilen bulgulara göre Mesleki ve Teknik Liseye giden öğrenciler ile Anadolu Lisesine giden öğrencilerin benlik saygısı, sosyal görünüş kaygısı ve Anne Baba bağlanma puanları arasında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Değişkenler açısından incelendiğinde Mesleki ve Teknik Lise ile Anadolu Lisesine giden öğrencilerin benlik saygısı puanları ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır. Mesleki ve Teknik Liseye ve Anadolu Lisesine giden öğrencilerin benlik saygısı, sosyal görünüş kaygısı ve Anne Babae bağlanma düzeyleri arasındaki ilişki incelendiğinde bağlanma puanları ile benlik saygısı puanları arasında negatif yönde düşük düzeyde ilişki olduğu görülmüştür