Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Havva Meriç
Danışman: Zeynep Gökcesu
Özet:Bu araştırmanın amacı; Ankara İli Keçiören Belediyesi Meslek Edindirme Kurs Merkezlerinde Düzenlenen Takı Tasarımı Ders Programının, günlük hayattaki geçerliliği, El Sanatları dersi içindeki yeri açılarından kursiyer görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırma süresince uzman görüşleri yardımıyla bir anket düzenlenmiş ve bu anket 64 kursiyere uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Ankara İli Keçiören Belediyesi Meslek Edindirme Kurs Merkezlerindeki Takı Tasarımı dersine katılan kursiyerler oluşturmaktadır, bu araştırma takı tasarımı ders programına katkı sağlaması ve araştırma sonuçlarını görmek varsa eksik yönlerini gidermek amacıyla yapılmıştır. Araştırma sonuçlarının a n a l i z v e yorumlanmasında frekans ve yüzde dağılımları alınarak bulgular tablolarda verilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler değerlendirildiğinde takı tasarımı ders programının, kurs öğrencileri tarafından sevildiği görülmektedir. Kullanılan araç-gereçlerin günün teknolojisine çok ayak uyduramadığı tespit edilmiştir.Programda kullanılan teknikler çoğunlukla yetersiz görülmüş, piyasadaki gelişmelerin derslerde uygulanan ürünlere yansıtıldığı belirtilmiştir. Derslerde kullanılan kaynaklar kısmen yeterli düzeydedir. Derslerde oluşturulan ürünlerle piyasada bulunan ürünler arasında çoğunlukla benzerlik olduğu görülmüştür. Programda ders saati çoğunlukla yeterli bulunmuş ve dersin amacına kısmen ulaştığı görülmüştür. Programda yeni tekniklerin uygulanmasına kısmen imkan verildiği belirtilmiştir. Derslerde oluşturulan ürünlerin sergileme ve satış imkanı bulunmamaktadır. Araç-gereçlerin teknolojik açıdan yetersizdir. Kullanılan program çoğunlukla içerik açısından yetersiz durumdadır. Alınan eğitim iş hayatına kısmen uygundur. Derslerde kaynak olarak en fazla dergiler ve modeller kullanılmaktadır. Derslerde oluşturulan ürünlerin kurs dışında ilgi gördüğü görülmüştür. Öğrencilerin çoğunluğu malzeme temini konusunda sıkıntı çekmektedir. Takı tasarımı eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri, kısmen yeterli görülmektedir. Takı tasarımı programında öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmaları kısmen mümkün olmaktadır. Öğrenciler alınan eğitim programında bulunan tekniklerin tamamını öğrenmelerinin mümkün olmadığını belirtmiştir. Bu programda eğitim veren öğretim elemanlarının davranışları öğrencilerin çoğunluğu tarafından dersi sevdirecek nitelikte olarak belirtilmiştir.